En tilsyneladende normal fredag morgen var der dobbelt så mange elever i fysiklokalet F05 som der plejede at være: 2a havde inviteret Nyrupskolens elever fra 9b på besøg for at høre om forskellige fysikemner, de enkelte grupper fra 2a selv havde valgt. Rundt omkring ved bordene blev der ivrigt demonstreret vibrerende snore, dansende laserlys, svingende penduler og kogende vand, mens der blev fortalt om lyset fra lamperne, stjerners udvikling, årstiderne og meget mere. Hver gruppe fra 2a fortalte om deres emne for en gruppe fra Nyrupskolen i 40 min, hvorefter alle grupper roterede en gang, og dernæst blev emnet igen fortalt for en ny gruppe.
Klassernes lærere, Tanja Kristensen fra Nyrupskolen og Rasmus Brøgger Najbjerg fra Kalundborg Gymnasium, koordinerede og holdt øje med tidsplanen, men alt andet var drevet af elevernes egne initiativer og samtaler ved de forskellige borde.
På denne måde lærte Nyrupskolens elever både gymnasiet og 2a’s elever bedre at kende, samtidig med de fik bedre indblik i fysikkens verden. Og Kalundborg Gymnasiums elever fra 2a fik grundigt repeteret deres valgte emne, blev trænet i at formidle og fik et bedre indblik i, hvilke overvejelser lærere selv gør sig til hverdag.